گزارش تحلیلی شماه (1) در خصوص بیماری برخی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی گزارش تحلیلی شماه (۱) در خصوص بیماری برخی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1401/9/13 | 
پیرو مراجعه تعدادی از دانشجویان خوابگاه پردیس حصارک به درمانگاه دانشگاه، سرپرست دانشگاه خوارزمی، معاونت دانشجویی و جمعی از مدیران مسئول طی روزهای پنج شنبه و جمعه در محل دانشگاه حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، پیرو مراجعه تعدادی از دانشجویان خوابگاه پردیس حصارک به درمانگاه دانشگاه، ریاست دانشگاه خوارزمی، معاونت دانشجویی و جمعی از مدیران مسئول طی روزهای پنج شنبه و جمعه در محل دانشگاه حضور یافتند و ضمن بررسی و تسهیل فرآیندهای درمانی دانشجویان، هماهنگی­ های لازم جهت جمع آوری اطلاعات میدانی و اطلاعات سامانه­ های تغذیه دانشگاه را به عمل آوردند و تحلیل موضوع در دستور کار قرار گرفت. آمار اولیه گردآوری شده در این خصوص به شرح زیر می باشد:

۱ تعداد دانشجویان استفاده کننده از شام چهارشنبه شب سلف دانشجویی دانشگاه ۱۰۰۸ نفر
۲ تعداد دانشجویان مراجعه کننده دارای علائم بیماری از شب چهارشنبه تا ظهر روز جمعه ۱۴۷ نفر






با توجه به آمار فوق می­توان مشاهده نمود که نسبت دانشجویان دارای علائم بیماری به کل دانشجویان استفاده کننده از شام سلف دانشجوئی در شب چهارشنبه در حدود ۱۶% می­باشد.

۳ تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه که از شام نوع اول (چلو گوشت) روز چهارشنبه استفاده کرده اند ۶۲ نفر
۴ تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه که از شام نوع دوم (کشک بادمجان) روز چهارشنبه استفاده کرده اند ۴۲ نفر
۵ تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه که از هیچ کدام از دو نوع شام دانشگاه روز چهارشنبه استفاده نکرده اند ۴۳ نفر








همچنین این آمار نشان می­دهد حدود ۴۲% دانشجویان دارای علائم بیماری از شام نوع اول (چلو گوشت) و در حدود ۲۸% از شام نوع دوم (کشک بادمجان) استفاده کرده ­اند و حدود ۳۰% دانشجویان از شام سلف دانشجویی دانشگاه اصلا استفاده نکرده ­اند. لذا با توجه به این آمار می­توان گفت که احتمال ابتلای دانشجویان به علائم بیماری ناشی از غذای سلف دانشجویی عملا بسیار پایین می­باشد، چرا که حتی تعداد قابل توجهی از دانشجویان دارای علائم از غذای دانشگاه استفاده نکرده ­اند و یا از دو نوع غذای متفاوت استفاده کرده ­اند.

۶ تعداد کل دانشجویان که از شام نوع اول (چلو گوشت) روز چهارشنبه استفاده کرده اند ۶۹۸ نفر
۷ تعداد کل دانشجویان که از شام نوع دوم (کشک بادمجان) روز چهارشنبه استفاده کرده اند ۳۱۰ نفر






این آمار نیز نشان می دهد که علائم بیماری در ۸% کل دانشجویان  استفاده کننده از شام نوع اول (چلو گوشت) و حدود ۱۳% کل دانشجویان استفاده کننده از شام نوع دوم (کشک بادمجان) دیده شده است. لذا مجددا با توجه به این آمار نیز می­توان گفت که احتمال ابتلای دانشجویان به علائم بیماری ناشی از غذای سلف دانشجویی تقریبا منتفی می­باشد،

با توچه به تمامی تحلیل­ های ارائه شده، سایر فرضیات مربوط به ابتلای دانشجویان در دست بررسی می باشد. همچنین، نمونه­ برداری­ های مورد نیاز انجام گرفته است و آزمایش­های مورد نیاز بر روی نمونه ها در دست انجام می باشد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1516 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر